Panduan

Cara Melumpuhkan Kemas kini Auto Google Chrome di Windows 10

Chrome adalah penyemak imbas dari Google dengan banyak kelebihan termasuk kelajuan, kebolehpercayaan dan kemampuan untuk memasang sebilangan besar sambungan. Di penyemak imbas Google Chrome, tidak seperti yang lain, ada satu lagi ciri berguna yang membolehkannya diperbaharui secara automatik dengan setiap rilis baru. Semua orang tahu bahawa kemas kini selalu dapat meningkatkan prestasi. Ini adalah cara untuk memperbaiki pepijat yang berlaku semasa pengembangan versi penyemak imbas sebelumnya. Tetapi, auto-update, pada asasnya, bukanlah sesuatu yang sangat anda perlukan untuk melaksanakan tugas asas. Ia juga boleh melambatkan internet anda. Anda hanya boleh mematikan pilihan ini. Panduan ini akan menunjukkan kepada anda cara menonaktifkan kemas kini automatik Google Chrome di Windows 10.

Anda juga mungkin membaca: Cara Menonaktifkan Bunyi Mainan Auto di Halaman Web Google Chrome

Cara Melumpuhkan Kemas kini Auto Google Chrome di Windows 10

Sekiranya anda memutuskan untuk mematikan ciri ini, ikuti arahan di bawah.

Oleh itu, untuk melumpuhkan kemas kini penyemak imbas Google Chrome automatik, klik pada bar carian Windows 10, ketik «msconfig» dan tekan «Enter».

Anda juga boleh menggunakan kombinasi tombol panas Win + R dan pada tetingkap yang terbuka ketik pertanyaan «msconfig», kemudian klik «Enter».

Seterusnya, pergi ke tab "Perkhidmatan", pilih "Sembunyikan semua Perkhidmatan Microsoft", dan kemudian hapus centang: «Google Update Service (gupdate)» dan «Google Update Service (gupdatem)».

Setelah itu, untuk memeriksa reaksi sistem windows terhadap perubahan yang dilakukan, klik "Terapkan", dan kemudian, jika semuanya teratur, klik "OK".

Apabila tetingkap muncul dengan syarat untuk menghidupkan semula komputer, pilih butang "Mulakan semula".

Setelah semuanya selesai, termasuk memulakan semula, anda akan berjaya mematikan kemas kini Google Chrome. Anda sentiasa dapat memeriksa kemas kini secara manual.

Sumber Imej: www.pichost.me

Anda juga dapat membaca: Cara Menambah Kenalan Dari Gmail, Outlook, dan Banyak Lagi ke Buku Alamat Windows 10