Panduan

Cara Memperbaiki Masalah Bluetooth Samsung Galaxy S7 Edge

Samsung Galaxy S7 Edge, peranti unggulan terbaru mencipta ribut di dunia telefon pintar dengan ciri-ciri yang luar biasa dan hebat. Namun, telefon bimbit ini juga tidak bebas dari kekurangan dan pengguna mula mengeluh tentang pelbagai masalah. Masalah Bluetooth adalah salah satu masalah yang mengganggu pemilik peranti ini. Dalam artikel ini, kami akan berkongsi beberapa penyelesaian agar anda dapat menyelesaikan masalah Samsung Galaxy S7 Edge Bluetooth.

Baca juga: Masalah umum Samsung Galaxy S7 Edge dan penyelesaiannya

Kaedah untuk menyelesaikan masalah Samsung Galaxy S7 Edge Bluetooth:

Kaedah 1: Matikan dan hidupkan suis Bluetooth

Ini adalah penyelesaian paling mudah untuk menyelesaikan masalah Samsung Galaxy S7 Edge Bluetooth. Pergi ke tetapan dan matikan pilihan Bluetooth. Tunggu beberapa saat dan hidupkan semula. Idea ini berlaku untuk masalah lain seperti Wi-Fi, GPS tidak kira telefon pintar yang anda miliki. Periksa sama ada masalah itu diselesaikan, jika tidak beralih ke kaedah lain.

www.androidcentral.com

Kaedah 2: Mulakan semula peranti

Memulakan semula telefon bimbit boleh berguna dan dapat menyelesaikan masalah Bluetooth hanya dalam beberapa saat. Untuk memulakan semula peranti anda, tekan dan tahan butang Daya, dan menu akan muncul. Ketik Mulakan semula.

Kaedah 3: Kosongkan cache Bluetooth

Ini adalah salah satu penyelesaian yang paling berkesan. Ikuti langkah di bawah.

  • Pergi ke Tetapan> Pengurus aplikasi> leret ke kiri atau kanan untuk membawa Semua tab dan akhirnya pilih 'Bluetooth'
  • Ketik Paksa berhenti
  • Seterusnya, ketik Kosongkan cache dan Hapus data.
  • Ketik 'OK' untuk mengesahkan dan memulakan semula peranti anda.

Kaedah 4: Padamkan pasangan sebelumnya dan tetapkan semula

Kaedah lain yang berguna untuk menyelesaikan masalah Bluetooth di Galaxy S7 Edge anda adalah dengan menghapus semua pasangan Bluetooth sebelumnya dan kemudian menyiapkannya semula. Untuk melakukannya, pergi ke Tetapan> Bluetooth dan ia akan menunjukkan senarai semua peranti Bluetooth yang dipasangkan dengan telefon bimbit anda. Tekan pada ikon roda gigi yang terletak di sebelah peranti satu persatu dan ketuk butang lupa untuk menghapusnya, mulakan semula peranti dan kemudian pasangkannya semula. Sekarang periksa sama ada masalah itu diselesaikan.

www.youtube.com

Kaedah 5: Periksa perisian peranti Bluetooth jika terkini

Anda juga perlu memastikan bahawa perisian peranti Bluetooth terkini dan disarankan untuk melihat manualnya serta melalui laman web pengeluar untuk mendapatkan maklumat tambahan.

Kaedah 6: Lap partition cache

Kaedah lain yang berguna untuk menyelesaikan masalah tersebut ialah memasukkan peranti anda ke dalam mod pemulihan dan pergi untuk menghapus partisi cache. Inilah cara untuk melakukannya:

  • Pertama, matikan Galaxy S7 Edge anda sepenuhnya
  • Selanjutnya tekan butang Daya, Rumah dan Naikkan Volume selama beberapa saat
  • Selepas beberapa ketika, skrin pemulihan Android akan muncul dan meninggalkan ketiga-tiga butang
  • Sekarang gunakan butang turunkan Volume untuk menavigasi dan butang Kuasa untuk memilih. Pilih 'lap partition cache' dan kemudian mulakan semula peranti.

Setelah peranti selesai dimulakan semula, cuba gunakan Bluetooth pada peranti Galaxy anda untuk memeriksa apakah masalahnya diselesaikan.

Kaedah 7: Tetapan semula kilang

Ini adalah pilihan terakhir dan hanya disarankan sekiranya anda telah mencuba semua kaedah di atas tetapi masih menghadapi masalah yang sama. Langkah ini akan menghapus segala-galanya dari peranti, jadi dapatkan sandaran terlebih dahulu dan kemudian teruskan.

Pergi ke Tetapan> Sandaran & Tetapkan Semula> Tetapan semula data kilang> Tetapkan semula peranti dan ia akan menghapus keseluruhannya dari peranti anda.

Lihat juga: Cara menggunakan Galaxy S7 Edge anda dengan dua SIM dan kad microSD pada masa yang sama