Panduan

Cara Memperbaiki Skrin Galaxy S6 Tidak Akan Menghidupkan Masalah

Galaxy S6 dan Galaxy S6 Edge dilancarkan beberapa bulan yang lalu. Sebaik sahaja mereka keluar di pasar mereka mula menjual seperti telefon Galaxy generasi sebelumnya. Kini pengguna telah menggunakan Telefon Pintar Galaxy mereka untuk beberapa waktu dan dengan berlalunya masa mereka menyedari bahawa terdapat beberapa masalah kecil dengan telefon ini. Masalah-masalah ini bukanlah beberapa masalah besar dan ia dapat diselesaikan dengan bantuan beberapa pembaikan kecil. Sekarang salah satu masalah seperti yang diperhatikan oleh pengguna telefon Galaxy S6 ialah skrin tidak akan menyala masalah. Dalam masalah ini, butang Galaxy S6 menyala seperti biasa tetapi skrin tidak menyala dan tetap hitam.

Salah satu perkara pertama yang perlu anda lakukan semasa menghadapi skrin Galaxy S6 tidak akan dihidupkan adalah dengan memeriksa sama ada skrin Galaxy S6 tidak memberikan masalah kerana bateri mati. Jadi dalam kes ini, disarankan agar pengguna menyambungkan telefon ke sumber kuasa. Sekarang walaupun setelah menyambungkan Galaxy S6 ke sumber kuasa, skrin masih tidak muncul, mungkin ada masalah lain dan jadi kami mencadangkan beberapa cara untuk memperbaiki skrin Galaxy S6 ini tidak akan menghidupkan masalah.

Sekiranya anda menghadapi masalah lain dengan Galaxy S6 anda seperti wifi perlahan, masalah pengurangan bateri dan lain-lain, lawati Technobezz, semua penyelesaian diberikan di sana.

Lihat juga- Cara menyelesaikan masalah pemanasan Galaxy S6

Langkah-langkah untuk memperbaiki skrin Galaxy S6 tidak akan menghidupkan masalah

Tekan dan tahan butang Kuasa

Pembaikan pertama yang anda boleh cuba jika anda menghadapi masalah Galaxy S6 tidak menghidupkan masalah adalah dengan memasang telefon anda ke sumber kuasa dan kemudian setelah menunggu selama 15-20 minit, tekan dan tahan butang kuasa. Ini kerana mungkin Galaxy S6 anda tidak muncul kerana tidak mendapat cas yang cukup untuk layarnya. Oleh itu, menghubungkannya ke sumber kuasa dan kemudian cuba menghidupkannya mungkin merupakan idea yang baik. Sekarang setelah anda menyambungkan telefon ke sumber kuasa, tekan dan tahan butang kuasa sekurang-kurangnya 20-30 saat. Setelah melakukan ini, telefon anda mungkin akan hidup dalam beberapa saat. Sekiranya tidak, teruskan dengan panduan di bawah.

Boot dalam Safe Mode

Sumber gambar - androidcentral.com

Sekiranya prosedur di atas tidak membantu, maka anda mungkin mencuba boot telefon Galaxy S6 anda ke mod selamat. Ini kerana mungkin masalah itu disebabkan oleh beberapa aplikasi pihak ketiga. Oleh itu, apabila anda memuatkan telefon dalam mod selamat maka tidak ada aplikasi pihak ketiga yang akan aktif dan hanya aplikasi yang paling diperlukan sahaja yang sedang berjalan. Dengan cara ini anda dapat memastikan bahawa masalah tersebut tidak disebabkan oleh beberapa aplikasi pihak ketiga. Ini mungkin dapat memperbaiki skrin Galaxy S6 tidak akan menghidupkan masalah sekiranya masalah tersebut disebabkan oleh beberapa aplikasi pihak ketiga. Dan sekiranya masalah itu timbul setelah pemasangan beberapa aplikasi tertentu, anda boleh mencopot pemasangannya.

Sekarang untuk memulakan Galaxy S6 dalam Safe Mode cukup tekan dan tahan butang power sehingga skrin logo Samsung muncul. Apabila skrin logo Samsung muncul maka anda boleh melepaskan butang kuasa dan kemudian tekan dan tahan kekunci Volume turun. Setelah anda berjaya menyelesaikan langkah-langkah yang telah ditentukan maka telefon akan dimuat dalam mod selamat dan anda boleh mengesahkan perkara yang sama dengan melihat logo kecil yang mengatakan Safe Mode di sudut kiri bawah telefon. Selepas ini, nyahpasang aplikasi yang menyebabkan masalah dan anda juga boleh mencuba melakukan tetapan semula keras telefon anda.

Boot dalam mod pemulihan dan Wipe Cache Partition

Sumber gambar - gottabemobile.com

Sekiranya kedua-dua langkah di atas tidak berjaya, maka anda perlu boot telefon dalam Recovery Mode dan kemudian Wipe Cache Partition. Untuk ini, anda perlu menekan dan menahan butang Power, Volume Up dan Home secara serentak. Sekarang apabila logo Samsung muncul, anda dapat melihat Mode Pemulihan ditulis di bahagian atas dengan warna biru.

Sekarang hanya gunakan kekunci Volume Naik dan Bawah untuk menavigasi ke pilihan Wipe Cache dan kemudian pilih menggunakan butang Power. Selepas ini selesaikan proses dengan Memulakan semula sistem.

Prosedur ini mungkin dapat membantu anda memperbaiki skrin Galaxy S6 tidak akan menghidupkan masalah.