Panduan

(Mudah) Cara Root HTC One M8

Aduhai, HTC One M8 telah menjadi telefon pintar paling digemari yang pernah dihasilkan (tentu saja selain Apple). Dan walaupun anda mendapat semua fungsi yang anda inginkan, kerana itu adalah Android (ada versi Windows juga), dan penyesuaian adalah asasnya. Tetapi memperoleh akses root yang lengkap, memberi anda kunci untuk menyelesaikan hampir semua perkara daripadanya. Dan jika anda sudah lama mencari jalan paling mudah untuk mendapatkan risiko dengan risiko yang lebih rendah, maka panduan ini sangat sesuai untuk anda.

Sebelum anda meneruskan root, walaupun ada sedikit atau tidak ada risiko di sini, kami mengesyorkan agar anda membuat cadangan semua data anda, sebagai langkah berjaga-jaga, kerana kami tidak pernah tahu apa yang mungkin salah. Sekarang dengan jalan keluar, mari kita mulakan:

Cara Root HTC One M8

Langkah 1: Anda boleh mendapatkan prosedur bagaimana membuka kunci bootloader di laman web HTC Dev itu sendiri. Ini menjadikan prosesnya lebih mudah bagi sesiapa sahaja. Walaupun ada yang mengatakan bahawa itu rumit, kerana ada beberapa tautan yang disebutkan, dan semuanya. Tetapi jika anda mengikuti langkahnya dengan tepat, hampir tidak ada kemungkinan anda akan merasa seperti itu.

Setelah membuka kunci bootloader, anda harus memasang semuanya dari awal, kerana peranti anda akan dimuat ke OS Android. Anda juga perlu memindahkan zip SuperUser ke inti kad SD anda.

Langkah 2: Membuka kunci bootloader, seperti memenangi separuh pertempuran rooting. Sekarang adalah bahagian pemulihan. Anda akan meneruskan pemulihan pemulihan menggunakan fastboot. Sekiranya anda menggunakan varian antarabangsa HTC One M8, berikut adalah pautan TWRP.

Sekiranya anda menggunakan varian lain, Google adalah rakan baik anda ketika itu. Cukup lakukan carian dengan nilai tambah, dan anda akan menemui kaedah yang sesuai.

Langkah 3: Sekiranya anda ingat dari langkah pertama, kami telah memindahkan fail zip ke inti kad SD anda. Anda tidak perlu melakukan apa-apa dengan itu. Cukup salin dan tampal fail gambar TWRP dalam folder yang sama dengan fail zip itu.

Langkah 4: Kami akan menulis sebaris kod di command prompt dalam langkah ini. Anda tidak perlu panik, kerana kami sudah melakukan semua perkara lebih awal. Dan jika anda ingat, anda sudah menggunakan command prompt untuk membuka kunci bootloader pada langkah pertama. Anda hanya perlu memasukkan peranti adb selepas itu untuk menyelesaikan langkah ini.

Sekali lagi, arahannya adalah:

peranti adb

Selepas itu, arahan kemudian akan mengesan One M8 anda disambungkan ke PC anda. Anda hanya perlu reboot peranti melalui command prompt, dengan arahan ini:

adb reboot bootloader

Ini akan menghidupkan semula peranti anda, dan akan membawa anda ke dalam bootloader. Sesampai di sana, gunakan kekunci kelantangan untuk menavigasi pilihan, dan kemudian pilih fastboot menggunakan kekunci kuasa.

Langkah 5: Sekali lagi dalam langkah ini, anda perlu memasukkan beberapa arahan. Di sini mereka mengikut urutan:

pemulihan kilat fastboot twrp.img

but semula fastboot

Tahniah, anda berjaya memasang pemulihan tersuai pada peranti anda. Tetapi tunggu, masih ada lagi langkah yang tinggal di sini.

Langkah 6: Sekarang matikan telefon anda, dan kemudian reboot untuk masuk ke mod pemuat but dengan menekan butang kelantangan + kuasa secara serentak. Anda harus memilih pilihan pemulihan dengan menavigasi menu. Sekali lagi, anda boleh menavigasi dengan bantuan butang kelantangan, dan memilih pilihan menggunakan kekunci kuasa.

Sebaik sahaja anda memilih pilihan Pemulihan, peranti anda kini akan memasuki pemulihan TWRP. Sesampai di sana, ketuk pasang, dan kemudian pilih fail zip SuperUser yang telah anda pindahkan ke inti kad SD anda. Setelah pemasangan itu selesai, anda akan mempunyai akses root ke telefon anda.

Terasa seperti angin kan? Ingin memberikan bahagian?