Panduan

Cara memuat turun fail pada iPhone atau iPad

Apabila kita harus memuat turun sesuatu di komputer riba atau Komputer Peribadi (PC) kita, maka kita tidak memikirkannya. Semuanya sangat mudah. Sebaik sahaja kami mengklik fail yang diinginkan untuk memuat turunnya, mereka mula memuat turun dan disimpan di dalam cakera keras dan anda boleh mengaksesnya dengan mudah.

Namun, ketika menggunakan iOS, agak sukar untuk mencapai kemudahan memuat turun fail. Ramai pengguna di seluruh dunia tidak tahu cara memuat turun fail ke iPad dan iPhone. Ini mungkin agak membingungkan kerana kurangnya sistem fail pengguna yang tepat di iOS. Oleh itu, mungkin menjadi tugas yang menakutkan untuk memuat turun fail di iPhone dan iPad.

Lihat juga: Cara mematikan iMessage pada iPhone

Di mana untuk memuat turun fail ke iPhone atau iPad?

Di iOS, terdapat kekurangan sistem yang dapat diakses dengan betul. Ini menunjukkan bahawa pengguna tidak dapat memuat turun fail ke iPad atau iPhone dengan mudah ke folder dokumen lalai atau jenis pemacu yang serupa. Apple telah membuat akses ke sistem fail agak tidak dapat diakses. Walau bagaimanapun, kekurangan aksesibilitas ini dibuat cukup sederhana dalam beberapa tahun kebelakangan. Ini telah dicapai dengan pengembangan perkhidmatan iCloud dan pengenalan pemacu iCloud. Ini adalah salah satu aplikasi terpenting oleh iOS untuk menyimpan fail di iPhone atau iPad.

Apple telah membuka peluang untuk aplikasi pihak ketiga menyimpan fail di iPad atau iPhone. Salah satu aplikasi pihak ketiga yang paling terkenal adalah Dropbox. Pilihan hebat lain adalah Google Drive untuk menyimpan fail di iPhone atau iPad. Bagi pengguna yang mempunyai storan iCloud terhad, Dropbox dan Google Drive boleh menjadi pilihan terbaik untuk memuat turun dan menyimpan fail di iPhone atau iPad. Aplikasi ini tidak akan tersedia secara lalai pada peranti iOS. Mereka akan disimpan di Awan dan kemudian pengguna dapat mengakses yang sama dari peranti. Dalam beberapa kes, pengguna juga dapat memuat turun fail dengan akses luar talian.

Bagaimana cara memuat turun fail ke iPhone dan iPad?

Prinsip asas di sebalik memuat turun fail ke iPhone atau iPad agak mudah. Sekiranya anda tidak tahu cara memuat turun fail ke iPad dan iPhone, maka anda mesti mempertimbangkan hakikat bahawa ia boleh dilakukan dengan mudah. Muat turun fail ke peranti iOS tidak kira apa jenis fail yang anda cuba muat turun. Sebagai contoh, pengguna boleh memuat turun Word, PDF, Excel, .mp3, .zip, .mov dan banyak lagi. Semua itu - jika fail, fail tersebut boleh dimuat turun pada peranti iOS.

Apple akan membiarkan anda menyimpan semua jenis fail di iCloud Drive. Apple menggunakan perkhidmatan pihak ketiga seperti Dropbox yang merupakan pilihan terbaik yang ada sekarang. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun Dropbox, anda boleh mendaftar secara percuma. Anda juga boleh mencari yang sama di Google Drive yang juga menawarkan percubaan percuma aplikasi ini.

  • Pergi ke Safari pada iPhone o iPad. Buka fail yang ingin anda muat turun pada peranti iOS anda.
  • Kemudian anda boleh mengetuk butang kongsi. Ini akan membuka lembaran Kongsi.
  • Dari lembaran, Anda dapat memilih pilihan "Simpan ke Dropbox". Sekiranya berlaku, anda tidak dapat melihat pilihan ini, maka anda boleh meleret ke kanan. Seperti yang anda dapati pada butang Lagi, anda boleh mengkliknya. Dari pilihan Lagi, anda boleh mengaktifkan sambungan Dropbox. 
  • Sekarang, anda boleh mengklik butang Simpan. Anda juga boleh memilih folder yang berbeza di mana anda ingin menyimpan fail. Kemudian anda akhirnya dapat mengetuk ikon Simpan.

Inilah dia. Fail yang diperlukan telah dimuat turun pada peranti iPhone atau iPad. Setelah anda mengetahui cara memuat turun fail ke iPad dan iPhone dengan penggunaan Dropbox aplikasi pihak ketiga, anda dapat mengakses fail dengan mudah. Semua fail yang dimuat turun kini disimpan di Dropbox dan kemudian anda boleh mengaksesnya di semua peranti seperti komputer riba, peranti komputer, iPhone, iPad dan banyak lagi.

Dokumen 5 - Aplikasi Mesti Memiliki untuk Memuat turun Fail ke Peranti iOS

Dokumen 5 adalah satu lagi aplikasi pihak ketiga yang hebat yang boleh digunakan untuk memuat turun fail di iPhone atau iPad. Sekiranya anda ingin memuat turun dokumen di iPhone, anda boleh menggunakan aplikasi hebat ini yang tersedia secara percuma. Ciri terbaik yang ditawarkan oleh aplikasi ini ialah ia dapat menghubungkan dirinya ke pelbagai perkhidmatan awan yang lain. Dengan penggunaan aplikasi Document 5, pengguna dapat mengakses dan bahkan memindahkan fail antara peranti dengan sangat mudah. Untuk memindahkan fail, yang perlu anda lakukan ialah menyeret fail tertentu ke destinasi tertentu seperti folder atau bahkan perkhidmatan awan seperti iCloud atau Dropbox.

Kesimpulan:

Tidak peduli seberapa mahir anda dalam menangani ciri teknikal, memuat turun fail dan dokumen ke iPhone atau iPad boleh menjadi tugas yang sukar. Namun, dengan penggunaan aplikasi pihak ketiga yang tepat, pengguna dapat memuat turun fail di iPhone atau iPad dengan sangat mudah dan bebas dari masalah. Oleh itu, sudah tiba masanya anda menyedari aplikasi terbaik di luar sana untuk memuat turun fail yang diinginkan pada peranti iOS anda.

Baca juga- Cara memintas kod laluan iPhone