Panduan

Pemain flash Adobe untuk Android: Bagaimana memasangnya?

Sekiranya anda tidak tahu, Adobe Flash Player adalah aplikasi yang tidak dapat anda temukan di Google Play. Ini kerana kedai memotong sokongan untuk aplikasi ini beberapa tahun yang lalu. Dalam artikel ini, kami akan memberitahu anda cara memuat turun Adobe Flash Player terlebih dahulu dan kemudian memasangnya di mana-mana peranti Android. Untuk melakukannya, anda mesti mengikuti beberapa langkah mudah. Sebenarnya ada dua cara dan anda boleh memilih kaedah yang lebih senang anda ikuti.

Lihat juga: Cara memperbaiki "Tanpa Perkhidmatan atau Isyarat" pada Android dan Samsung

Cara mendapatkan Adobe Flash Player untuk Android

Dengan Memasang APK Adobe Flash Player:

LANGKAH SATU:

Pertama sekali, pergi ke tetapan telefon, dan kemudian tatal ke bawah sehingga anda menemui Keselamatan. Ketuk Keselamatan, kemudian pastikan bahawa "Sumber Tidak Dikenal" dicentang AKTIF.

LANGKAH DUA:

Pergi ke mana-mana penyemak imbas web yang anda suka di telefon anda dan lancarkannya. Kemudian pergi ke Google dan cari "apk adobe flash player". Sebaik sahaja anda mendapat hasil carian, yang perlu anda lakukan ialah mengetuk hasil pertama.

LANGKAH TIGA:

Setelah anda mengklik pautan itu, ia akan membawa anda ke laman web yang bukan laman web Adobe rasmi tetapi anda tidak perlu risau. Tatal ke bawah sehingga anda menjumpai "Muat turun APK". Pada halaman yang sama, jika anda terus menatal ke bawah, anda akan menemui Adobe Flash Player versi lama. Mereka boleh berguna jika telefon anda tidak menyokong versi terbaru.

LANGKAH EMPAT:

LANGKAH LIMA:

Setelah selesai memuat turun, buka bar pemberitahuan dan anda sepatutnya menemui fail apk yang anda muat turun. Ketuk di atasnya, dan kemudian tekan Pasang sehingga telefon anda menjalankan operasi pemasangan.

Dengan Memasang penyemak imbas web PUFFIN:

Kita semua tahu bahawa Adobe Flash Player tidak lagi disokong oleh penyemak imbas Chrome pada peranti Android. Namun begitu, begitu banyak orang lebih suka menggunakan Google Chrome setiap kali mereka dalam talian kerana ini adalah aplikasi paling popular yang digunakan untuk melayari web. Penyemak imbas Chrome diprapasang di semua telefon dan tablet Android. Tetapi, sebilangan orang tahu bahawa ada alternatif untuk penyemak imbas Chrome yang lebih sesuai dengan keperluan anda.

Oleh itu, jika anda masih mencari penyemak imbas yang masih menyokong Adobe Flash Player, anda sudah menjumpainya!

Terdapat penyemak imbas percuma yang dipanggil Puffin Web Browser yang dapat membuat anda melupakan Chrome kerana yang ini termasuk Adobe Flash Player. Pembangun penyemak imbas ini sentiasa berusaha keras untuk menyediakan Flash Player versi terbaru.

Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah pergi ke Gedung Google Play, ketik pada bar carian dan hanya mencari penyemak imbas Puffin atau klik pada pautan ini. Langkah seterusnya adalah mengetuk Pasang. Setelah pemasangan aplikasinya, klik untuk membukanya dan anda akan dapat mengesahkan apakah aplikasi tersebut menyokong Adobe Flash Player dengan pergi ke mana-mana laman web flash.

Ramai di antara anda akan menjangkakan bahawa penyemak imbas mudah alih ini pada dasarnya akan melancarkan laman web yang dioptimumkan untuk skrin mudah alih, jadi Pemain Flash akan dinyahaktifkan secara automatik. Yang mesti anda lakukan ialah meletakkan Penyemak Imbas Puffin ke mod desktop; untuk melakukan ini, cukup klik di kanan atas skrin dan tatal ke "Minta laman web desktop".

Copyright ms.meetfeli.com 2022