Panduan

Cara Memperbaiki Bluetooth Telah Menghentikan Masalah Pada LG G3

LG G3 dilancarkan pada tahun 2014 dan ia mendapat sambutan hebat dengan begitu banyak ciri hebat seperti paparan QHD, pemproses Snapdragon 801 dan reka bentuk premium yang menarik. Hanya bateri yang menjadi kekurangan kerana kapasiti bateri lebih sedikit di telefon ini berbanding dengan peranti android yang lain. Walau bagaimanapun, jika anda melihat prestasi dan ciri berguna lain, ini benar-benar bernilai untuk membeli LG G3 ini. Tetapi ramai pengguna telah mengadu tentang masalah yang sama dan ini adalah bahawa Bluetooth telah menghentikan masalah pada LG G3. Tetapi untungnya ini adalah masalah yang berkaitan dengan perisian, jadi anda tidak perlu lari ke pakar teknikal atau pengeluar untuk menyelesaikannya. Anda boleh menyelesaikan masalah ini dengan mudah dengan mengikuti beberapa muslihat.

Kami telah membincangkan penyelesaian untuk masalah LG G3 yang lain di kiriman kami yang lain termasuk masalah wifi LG G3, masalah pengurangan bateri dll.

Lihat juga- Cara memperbaiki LG G3 dimatikan dengan sendirinya

Kaedah terbaik untuk memperbaiki Bluetooth ini telah menghentikan masalah pada LG G3 dijelaskan di sini

Mod tersuai

Perkara pertama yang dilakukan oleh pengguna Telefon Pintar android setelah membeli telefon adalah membanterasnya agar dapat memiliki mod tersuai. Rooting mesti dilakukan sekiranya anda ingin memasang Mod tersuai. Sudah tentu mod tersuai ini meningkatkan prestasi telefon secara besar-besaran tetapi kadangkala ia juga boleh memberikan kesan sebaliknya. Dalam kes sedemikian, telefon mula berkelakuan tidak normal. Oleh itu, jika anda telah memasang Mod khusus, maka langkah utama adalah menyahpasangnya dan menghidupkan semula telefon anda.

Proses reboot dijelaskan di sini.

  • Tekan dan tahan butang daya selama beberapa saat sehingga anda melihat 'Skrin pilihan telefon' muncul.
  • Sekarang pilih pilihan 'Matikan dan mulakan semula'.
  • Tekan 'OK' untuk mengesahkannya.

Setelah melakukan langkah ini, periksa apakah masalah Bluetooth berhenti pada LG G3 diselesaikan.

ROM Custom yang rosak

ROM kustom adalah firmware yang diubah suai yang membawa begitu banyak peningkatan dalam versi terbaru Android dan inilah sebab kebanyakan pengguna android ingin memasang ROM tersuai di peranti android mereka. ROM tersuai ini menjadikan prestasi telefon lebih baik, meningkatkan jangka hayat bateri dan membolehkan anda mengawal sepenuhnya telefon. Tetapi kadang-kadang mungkin terdapat bug dalam ROM tersuai dan ini menimbulkan masalah. Oleh itu, jika anda merasakan bahawa masalah Bluetooth pada LG G3 anda berlaku kerana ROM tersuai yang salah, maka lakukan tetapan semula kilang dan nyalakan firmware stok untuk memeriksa apakah masalahnya diselesaikan atau tidak.

Proses penetapan semula kilang dijelaskan di sini.

Sumber gambar - www.youtube.com

> Tekan dan tahan butang Power dan Volume turun sama sekali sehingga logo LG muncul di layar.

> Sekarang lepaskan butang kuasa sekali dan tekan semula.

> Anda akan melihat skrin Reset Data Kilang. Gunakan butang Kelantangan Kelantangan untuk menavigasi.

> Pilih pilihan menggunakan butang Power.

> Anda sekali lagi akan diminta untuk Menghapus Semua Data Pengguna dan memulihkan skrin Tetapan Lalai.

> Navigasi ke pilihan 'Ya' dan sahkan dengan menekan butang kuasa.

Proses penetapan semula kilang selesai. Mulakan semula telefon sekarang dan mulakan dari awal.

Aplikasi Bluetooth yang rosak

Kadang-kadang anda mungkin menghadapi masalah berkaitan Bluetooth ini jika aplikasi Bluetooth yang anda pasang rosak. Aplikasi yang rosak tidak akan berfungsi dan akan ditutup secara paksa setiap kali mereka cuba dibuka. Oleh itu, anda harus menetapkan semula aplikasi agar dapat berfungsi. Anda boleh menetapkan semula aplikasi Bluetooth dengan pergi ke Tetapan> Pengurus Aplikasi> Bluetooth> Tetapkan semula aplikasi.

Periksa sama ada Bluetooth berfungsi setelah anda menetapkan semula aplikasi. Masalah anda pasti akan dapat diselesaikan dengan mengikuti prosedur di atas kerana ini hanyalah masalah berkaitan perisian.