Panduan

Cara Menyembunyikan Nombor Telefon Anda di android

Android adalah platform yang membolehkan penggunanya melakukan apa sahaja yang mereka mahukan. Hampir tidak ada kerja yang tidak mungkin dilakukan oleh Smartphone android. Anda mesti menerima panggilan kadangkala dari nombor yang menunjukkan nombor sebagai peribadi. Ini adalah ciri yang akan diaktifkan dengan mengikuti beberapa langkah mudah. Pasti, terdapat banyak sebab untuk menyekat atau menyembunyikan nombor tersebut dari orang lain. Apa pun alasannya, jika niatnya baik, anda selalu dapat menyekat nombor anda di telefon android dengan melalui beberapa langkah. Cara-cara yang mungkin untuk mengaktifkan ciri ID pemanggil ini dijelaskan di bawah.

Juga, jika anda ingin menghapus sejarah penyemakan imbas pada peranti android anda, klik di sini untuk mengetahui prosesnya.

Pelajari di sini-Cara memasang SDK / ADB android pada windows

Kaedah 1:

Kami akan membincangkan kaedah terbaik untuk membantu anda mempelajari cara menyekat nombor anda terlebih dahulu, yang tidak memerlukan anda memasang atau memuat turun apa-apa. Sebilangan besar versi android terkini, contohnya Android kitkat 4.4 dan versi yang lebih baru merangkumi ciri menyembunyikan panggilan untuk membolehkan anda menyekat nombor anda. Apa yang perlu anda lakukan ialah mengaktifkan ciri dan menyekat penerima anda daripada mengetahui nombor peribadi anda. Inilah cara untuk mengaktifkan ciri ini.

  • Pindah ke aplikasi tetapan dari skrin utama dan ketuk pilihan 'panggilan'.
  • Tekan pada pilihan 'tetapan tambahan' diikuti dengan 'ID pemanggil'.
  • Semasa anda menekan ID pemanggil, ia akan menunjukkan tiga pilihan kepada anda. Togol pada butang di sebelah 'Sembunyikan nombor' untuk menghidupkan ciri. Apabila anda membuat panggilan, semua orang akan melihat nombor anda sebagai peribadi.

sumber gambar-www.ubergizmo.com

Tetapi kelemahan utama kaedah ini ialah apabila ciri itu diaktifkan, setiap penerima akan melihat nombor itu sebagai peribadi untuk panggilan dan teks. Ada orang yang lebih suka mengabaikan panggilan dari nombor peribadi, jadi mungkin ada situasi di mana anda membuat panggilan penting kepada seseorang dan dia mengabaikannya.

Walau bagaimanapun, ciri ini dapat dinyahaktifkan jika diperlukan dengan mengikuti kaedah yang sama seperti yang dijelaskan di atas. Cuma, langkah terakhir adalah berbeza di mana anda perlu menukar suis di sebelah pilihan 'tunjukkan nombor saya' dan ciri menyembunyikan panggilan akan dinyahaktifkan.

Kaedah 2:

Sekiranya anda ingin tahu bagaimana anda menyekat nombor anda untuk satu penerima, ikuti kaedah kedua. Kaedah ini adalah kaedah termudah yang memerlukan pengguna menambahkan awalan ke nombor penerima dan penerima tidak akan dapat melihat nombornya.

Terdapat kod yang perlu ditambahkan sebelum nombor penerima, yang berbeza mengikut negara dan syarikat penerbangan. Dalam kebanyakan kes, kodnya adalah * 67, # 37 # dan * 37 #. Anda boleh mencuba menggunakannya satu persatu untuk memeriksa mana yang sesuai untuk anda. Contohnya, jika anda ingin membuat panggilan ke nombor 6662212345, nombor yang didail adalah * 676662212345. Sekiranya semua nombor di atas tidak berfungsi untuk anda, cuba dapatkan kod tersebut dengan menghubungi pembawa anda. Juga, cubalah membuat panggilan ke nombor gantian anda dari telefon android untuk memeriksa sama ada ia berfungsi kerana anda tidak akan mendapat pengesahan sama ada ID pemanggil telah disekat atau tidak.

sumber gambar-techbeasts.com

Oleh itu, jika anda ingin mengetahui cara menyembunyikan nombor telefon anda untuk satu penerima, ikuti kaedah ini dan sekat nombor anda daripada menunjukkannya kepada orang tertentu yang anda mahukan.

Kaedah 3:

Kaedah ketiga mengenai cara menyembunyikan nombor telefon anda memerlukan pengguna untuk menghubungi pembawa mereka. Sekiranya ciri menyembunyikan panggilan diaktifkan melalui pembawa, ia menjadi perkara tetap dan semua penerima akan melihat nombor anda sebagai peribadi. Untuk memaparkan ID pemanggil, kod * 82 atau * 31 # harus ditambahkan sebelum nombor yang ingin anda tunjukkan nombor sebenar anda.

Tetapi sekali lagi, ada beberapa perkara lain yang perlu dipertimbangkan sebelum anda memilih kaedah ini untuk menyembunyikan ID pemanggil anda. Pertama, ciri ini hanya tersedia untuk sambungan pascabayar, bukan untuk rancangan prabayar. Kedua, perkhidmatan ini memerlukan anda membelanjakan sejumlah wang kerana pembawa akan dikenakan mengikut polisi mereka. Anda juga perlu meyakinkan syarikat penerbangan dengan beberapa alasan yang sah untuk mengaktifkan ciri ini.

Oleh itu, lebih baik mengikuti kaedah pertama atau kedua jika anda ingin mendapatkan ciri tersebut dengan cara yang paling mudah.