Panduan

Cara Memperbaiki Masalah Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Paparan

Pengguna Samsung Galaxy S5, jika anda mendapat TouchWiz atau masalah pada telefon anda, maka jangan risau. Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Display Issue adalah salah satu masalah yang paling biasa dihadapi oleh sebilangan besar pengguna. Anda mungkin mendapat masalah ini sekiranya TouchWiz tersekat atau kadangkala aplikasi pihak ketiga juga menyebabkan masalah ini. Kadang-kadang firmware itu sendiri digantung kerana beberapa sebab.

Apa pun alasannya adalah untuk Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Display Issue, berikut adalah beberapa langkah penyelesaian yang mungkin diberikan untuk anda, dan langkah-langkah tersebut dapat diikuti jika anda menghadapi masalah ini.

Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Masalah Paparan

Lihat juga- Cara flash ROM stok melalui Odin di Galaxy S5

Kemungkinan Pembaikan untuk Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Masalah Paparan

Kaedah 1

Setiap kali anda menghadapi Samsung Galaxy S5 TouchWiz atau Display Issue, lakukan tetapan semula lembut dan langkah seterusnya harus memasukkan telefon ke mod Selamat. Untuk tetapan semula lembut:

> Keluarkan bateri dari Samsung Galaxy S5 anda semasa telefon dihidupkan.

> Tekan kekunci Kuasa dan tahan selama 30 saat.

> Masukkan semula bateri dan tutup penutup belakang.

> Hidupkan Galaxy S5 anda.

Tetapan semula lembut menyegarkan memori telefon dengan mengalirkan elektrik yang tersimpan di dalam kapasitor.

Setelah tetapan semula lembut, periksa apakah masalahnya diselesaikan, jika tidak, kemudian boot telefon ke mod Selamat. Ini akan menyahaktifkan semua aplikasi pihak ketiga. Sekarang periksa telefon anda, jika tidak ada masalah dalam mod Selamat, maka aplikasi pihak ketiga adalah penyebab utama. Oleh itu, cari dan padam atau lakukan tetapan semula kilang dan kemudian pasang aplikasinya secara terpilih.

Tetapi jika masalahnya ada dalam mod selamat juga, maka masalahnya disebabkan oleh perkhidmatan inti, sekiranya anda perlu menghubungi pusat servis atau pembawa.

Kaedah 2

Sekiranya anda mendapat mesej ralat yang mengatakan, "sayangnya TouchWiz telah berhenti", kemudian tutup mesej tersebut dan arahkan ke Tetapan. Dari sana pergi ke mod Skrin utama> Mod mudah> Terapkan. Langkah-langkah ini akan menyegarkan skrin. Tetapi jika masih ada masalah, kemudian pergi ke Pengurus Aplikasi> TouchWiz di bawah tab Semua. Sekarang kosongkan cache dan data dan kembalikan ke tetapan lalai.

Banyak pengguna telah mendapat penyelesaian pada peringkat ini. Tetapi jika masih anda tidak mendapat penyelesaian, kemudian lap partition cache dan lakukan reset kilang.